Untitled Document

Cikk - Budapest légiparádé 2014. május 1.



A tavalyi hatalmas sikerre való tekintettel 2014. május 1. – én, ismét megrendezésre került a "Nagy Futam II." elnevezésű légi és földi parádé. A rendezvény színvonalát, izgalmát tovább fokozták idén a szervezők.  Európa egyik legszebb fővárosában Budapesten, az Országház előtti Duna szakaszon zajlottak a bemutató repülések.

Nézzük akkor részletesebben a bemutató repüléséket. Először a rendezvényen repülő helikopterek programját értékeljük. Mint azt tudjuk, a Red Bull flottájába több helikopter típus tartozik, pilótáik profik. A Red Bull helikopterein kívül magyar résztvevő is volt, ami igazi öröm számunkra. A légi parádén Imreh Lajos is repült Mil Mi 2 –es helikopterével. 
Imreh Lajosról annyit érdemes tudni, hogy több mint 10.000 repült órával rendelkezik és igazi profi abban, amit csinál. Mi 2- es helikopterével simán lerepülni az orosz helikopter világbajnok programját. 
Bemutatója látványosra sikeredett, de a rendezvényre kilátogatók mégis elégedetlenek voltak, mégpedig azért, mert nem a teljes bemutató szakaszon repülte le programját. 200-300 m hosszan repült, s akik a bemutató terület Margit híd felöli végén álltak azok az egészből nem sok mindent láttak. Ez sajnos hiba volt. 
A repülő show egy igazi megunhatatlan eleme, a veterán Cobra harci helikopter is képviseltette magát. Kevés olyan helikoptert gyártottak, aminek olyan jellegzetes hangja van, mint a TAH 1F Cobrának, ami a speciálisan elrendezett forgószárnyból adódik. A gép pilótája hozta a megszokott formáját.  Csodálatos dinamikus programot repült, ami nem volt nehéz a gép teljesítményének köszönhetően.
Idén már itt volt a Red Bull BO 105 típusú helikoptere, ami korlátlanul műrepülhető. A világon ez az egyetlen olyan helikopter típus, ami műrepülésre alkalmas. Pilótája profi, pre cíz, előre felépített programot hozott nekünk látogatóknak. Mondhatnám azt is, hozta a megszokott formáját. Megjegyzem, ez is egy olyan bemutató, aminek párja nincs, és több órán keresztül is elnézegetnénk. 
A rendezvényen magyar műrepülőink Besenyei Péter, Veres Zoltán, Illés Tamás is repültek.  Professzionális műrepülő pilótáink látványos légi akrobatikájukkal elkápr áztatták a jelenlévőket. Mindenképp megemlíteném negatívumként azt, hogy Besenyei Péter, Veres Zoltán szépen elrepkedtek a Széchenyi lánchíd alatt, nem foglalkozva a rendezvényre kilátogató több tízezer emberrel, akik a parlament és a Margit híd közti szakaszon álltak.  Sajnos Nádas Tamás, profi műrepülő pilótánk már nem repülhetett a rendezvényen. 
Red Bull flotta B 25 J Mitchell, F-4 Corsair repülőgépeinek látványa a parlament felett csodálatos volt. A kötelék többször áthúzott a bemutató terület felett, ami fantasztikus élmény volt a jelenlévő közönségnek. A kötelékrepülést követően a gépek egyéni bemutatót is repültek. 
A cikk végére két „nagy durranást” hagytam. Az egyik a Cessna 337 D Super Skymaster, illetve a Pilatus PC 6 Porter bemutató repülése. Mindkét gép a repüléstörténelem meghatározó darabja. Hangjuk, formatervezésük lenyűgöző.
A WizzAir A 320 típusú repülőgépe is áthúzott, amire mit mondhatnék? Félelmetes látvány volt egy ilyen nagy vasat látni, a pazar festői környezetbe.  
Összegezve, kiváló programot repült mindenki, aki képviseltette magát a májusi két órás légi parádén. 

Nézzük akkor részletesebben a bemutató repüléséket. Először a rendezvényen repülő helikopterek programját értékeljük. Mint azt tudjuk, a Red Bull flottájába több helikopter típus tartozik, pilótáik profik. A Red Bull helikopterein kívül magyar résztvevő is volt, ami igazi öröm számunkra. A légi parádén Imreh Lajos is repült Mil Mi 2 –es helikopterével.

Imreh Lajosról annyit érdemes tudni, hogy több mint 10.000 repült órával rendelkezik és igazi profi abban, amit csinál. Mi 2- es helikopterével simán lerepülni az orosz helikopter világbajnok programját.

Bemutatója látványosra sikeredett, de a rendezvényre kilátogatók mégis elégedetlenek voltak, mégpedig azért, mert nem a teljes bemutató szakaszon repülte le programját. 200-300 m hosszan repült, s akik a bemutató terület Margit híd felöli végén álltak azok az egészből nem sok mindent láttak. Ez sajnos hiba volt.

A repülő show egy igazi megunhatatlan eleme, a veterán Cobra harci helikopter is képviseltette magát. Kevés olyan helikoptert gyártottak, aminek olyan jellegzetes hangja van, mint a TAH 1F Cobrának, ami a speciálisan elrendezett forgószárnyból adódik. A gép pilótája hozta a megszokott formáját.  Csodálatos dinamikus programot repült, ami nem volt nehéz a gép teljesítményének köszönhetően.

 

Idén már itt volt a Red Bull BO 105 típusú helikoptere, ami korlátlanul műrepülhető. A világon ez az egyetlen olyan helikopter típus, ami műrepülésre alkalmas. Pilótája profi, precíz, előre felépített programot hozott nekünk látogatóknak. Mondhatnám azt is, hozta a megszokott formáját. Megjegyzem, ez is egy olyan bemutató, aminek párja nincs, és több órán keresztül is elnézegetnénk.

A rendezvényen magyar műrepülőink Besenyei Péter, Veres Zoltán, Illés Tamás is repültek.  Professzionális műrepülő pilótáink látványos légi akrobatikájukkal elkápráztatták a jelenlévőket. Mindenképp megemlíteném negatívumként azt, hogy Besenyei Péter, Veres Zoltán szépen elrepkedtek a Széchenyi lánchíd alatt, nem foglalkozva a rendezvényre kilátogató több tízezer emberrel, akik a parlament és a Margit híd közti szakaszon álltak.  Sajnos Nádas Tamás, profi műrepülő pilótánk már nem repülhetett a rendezvényen.

Nagy kedvencem a Flying Bulls bemutató csapata, négy darab Z 50- es géppel. A kötelék vezére egy karakán nő - Radka Machova – vezetésével nagyon korrekt, ismétlő elemek nélküli bemutatót hajtott végre a csapat - Jiri Saller, Jiri Veprek, Miroslav Krejci. -

 

Red Bull flotta B 25 J Mitchell, F-4 Corsair, Alpha Jet repülőgépeinek látványa a parlament felett csodálatos volt. A kötelék többször áthúzott a bemutató terület felett, ami fantasztikus élmény volt a jelenlévő közönségnek. A kötelékrepülést követően a gépek egyéni bemutatót is repültek.

A cikk végére két „nagy durranást” hagytam. Az egyik a Cessna 337 D Super Skymaster, illetve a PC 6 Turbo Porter bemutató repülése. Mindkét gép a repüléstörténelem meghatározó darabja. Hangjuk, formatervezésük lenyűgöző.

 

A WizzAir A 320 típusú repülőgépe is áthúzott, amire mit mondhatnék? Félelmetes látvány volt egy ilyen nagy vasat látni, a pazar festői környezetbe.

Összegezve, kiváló programot repült mindenki, aki képviseltette magát a májusi két órás légi parádén.

 

Az eseményről készült képek megtekintése itt

 

Cikk: Batki Zoltán- Főszerkesztő

Fotó(k): Forró Ádám-Fotóriporter

Fotó (k): Vastag Péter- Fotós 


©2013-2018 HHELIKOPTER.HU - MINDEN JOG FENNTARTVA! - Magyarország legnagyobb helikopteres repüléssel foglalkozó oldala.