Mondhatom, hogy az elmúlt évtizedben számtalan (50-60 rendezvény) különböző színvonalú hazai, külföldi repülős- helikopteres rendezvényre sikerült kilátogatnom, így van viszonyítási alapom egy adott rendezvényről történő összefoglaló megírásához. Magyarország első helikopternapjának szervezésében is részt vettem főszervezőként, ami sajnos az eseményre szánt pénz eltulajdonítása miatt elmaradt. Idén csapatunknak sikerült kilátogatni a Legendák a levegőben 2012 elnevezésű kétnapos repülőnapra mely tapasztalatait most megosztom cikk formájában a hhelikopter.hu látogatóival.
Az esemény kétnapos volt, a rendezvény első napjára számtalan légi program volt meghirdetve. Ami számomra érdekes volt, hogy a rendezvény számtalan helyen hirdették, ami miatt nagyobb „durranásra” számítottam. Durranás helyett volt koccanás, ugyanis Vári Gyula parkoló gépének oldalkormányának nekiment egy ultrakönnyű repülő, amiből pillanatok alatt hatalmas káosz lett. Napokon keresztül téma volt a Budaörsön parkoló Kamov helikopter beszervezése a rendezvényre, de ez nem sikerült, pedig azt hiszem a típus egy igazi legenda. Kamov helyett volt R 44 helikopter ami szépen álldogált a földön, programot nem repült ami szintén egy érthetetlen dolog. Egy 10 perces bemutató ára 40.000 Ft lenne, erre nem futotta?, érdekes. A rendőrségi helikopter érkezése is megtörtént, autó formájában. Feltehetően nem sikerült a légirendészettel leegyeztetni a részleteket. Jó pár vendég várta a rendészet helikopterének érkezését, azonban ez nem történt meg. Lehet mondani, hogy rosszindulatú a cikk, de kérdezem Én a Wilgát miért nem sikerült beírni a repülő bemutatók sorába, hisz ez a típus is meghatározója volt a magyar kisgépes repülésnek.
A rendezvényen, ami értékelhető volt az Vári Gyula Jak 52 –es bemutató repülése. Gyula alacsonyon jó megtervezett programmal készült. Nádas Tamás Extra 300 műrepülő bemutatója kevésbé volt élvezetes tekintettel arra, hogy nagymagasságon repülte le programját. Jót mosolyogtam a „Farkas Bertalan űrhajós újra repül a Cimborával és Révy Lászlóval” programon. Ez egy repülőnap fő programja?, nagy gondok vannak itt a repülés terén is. Itt nem kizárólag a minden terültet érintő pénzhiányról van szó, hanem kreativitás hiányáról. Ismét visszatérek a legendákra, az AN 2 típus nem az?, szerintem igen mégsem láttuk egyéni bemutató keretében a levegőben. Amiről szólt az egész rendezvény, az nem más volt mint az utasrepültetés, kedves barátaim ez volt a lényeg.
Összegezve a történteket, családoknak, kisgyermekeknek jó program volt, de a repülés szerelmeseinek kínszenvedés volt. Számomra az is érdekes, hogy a Mitsubishi ilyen színvonaltalan eseményhez adta a nevét, illetve pénzét.
Az eseményről készült fotók megtekintése.
Cikk: Batki Zoltán- Főszerkesztő
Fotó(k): Forró Ádám-Főszerkesztő
Ellenőrzés, megfigyelés helikopterrel
Erdészeti tevékenység helikopterrel
Katasztrófavédelmi tevékenység helikopterrel
Kiemelt személyek szállítása helikopterrel
Légi fotó készítése helikopterről
Mezőgazdasági tevékenység helikopterrel
A hhelikopter.hu oldal nem járul hozzá saját fotó, valamint videóanyagai más weboldalon, illetve egyéb helyeken történő megjelenéséhez.
©2013-2018 HHELIKOPTER.HU - MINDEN JOG FENNTARTVA! - Magyarország legnagyobb helikopteres repüléssel foglalkozó oldala.